zondag 16 oktober 2011

Dag 9: Seaworld

Om kwart voor 8 worden we wakker omdat Morten onze kamer binnen komt. We besluiten rustig aan te doen want Seaworld is vandaag in het teken van Halloween en toch tot 20:00 uur open. We douchen en ontbijten op ons gemak. Besluit nog even een was te draaien aangezien we morgen naar Miami gaan en het niet vanavond allemaal nog wil doen.




Om 09:30 uur zitten we in de auto en de tomtom is ingesteld op Seaworld. Het is ongeveer 25 minuten rijden dus dat valt mee. We zijn blijkbaar niet de enigen die naar het Halloween feest willen en het duurt een tijdje totdat we de parkeerplaats op kunnen rijden. We zijn uiteindelijk om 10:30 binnen en het feest kan beginnen. Ze hebben allerlei stalletjes gemaakt in het teken van Halloween. Erg leuk om te zien.








We besluiten eerst naar de Show van Shamu te gaan. Dit is een show met de orka's.


Dit is echt bizar! Zo mooi om te zien en er zitten echt reusachtige orka's bij. Ik krijg werkelijk een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen. Wat is dit mooi. Dit is bij uitstek de mooiste show die ik ooit heb gezien! En wat zijn ze snel in het water. Je moet met je fotocamera en filmcamera continu in de aanslag staan.



Aangezien we ruim op tijd voor de show in het stadium waren hadden we nog genoeg keuze waar we wilden gaan zitten. Op de voorste tribunes stond "soak Zone". Aangezien ik hier echt geen voorstander van ben wilde ik liever iets hoger gaan zitten. Maar goed je hebt weinig in te brengen als de rest roept ik wil hier gaan zitten. Ik ging akkoord maar dan wel op de hogere rijen. Goed dat we dat hebben gedaan want deze orka's komen best ver wanneer ze een bommetje maken of met hun staart even op het water slaan. De mensen op de eerst 10 rijen waren helemaal doorweekt. Goed dat wij op rij 14 zaten en gelukkig droog bleven. Na een half uur was de show voorbij maar had voor mij gerust nog 2 uur verder mogen gaan. Wat een belevenis!

Hier vandaan lopen we naar Wild Arctic. Je kunt hier kijken naar de Beluga walvissen, een enorme walrus, en een ijsbeer. Je kunt kiezen om de looproute te nemen of per helikopter te gaan (in vorm van simulatie). Morten is hier helemaal weg van dus koos voor de helikopter. Ik baalde al maar goed, ik ga wel mee. Ik word hier vaak zo misselijk van maar goed ik heb ook geen zin om alleen de looproute te nemen. Jammer joh, had ik het nu maar wel gedaan. We kwamen in de simulatie met de helikopter in noodweer en vervolgens werd het noodweer in mijn maag. Toen we hier uitkwamen vond ik het niet meer zo leuk. Ik dacht; rustig aan doen en dan trekt het wel weer weg. Helaas gebeurde dit niet. We liepen langs alle genoemde dieren wat wel erg mooi om te zien was.

Toen we hier uitkwamen gingen we langs de Halloween looproute waarbij de kids bij alle kraampjes getrakteerd werden op iets lekkers voor in hun Trick or Treat tasje die uitgedeeld werden. Aan het eind van de route was hun tasje goed gevuld. Bij de Starbucks stopten we voor een kop koffie. Hier hadden we inmiddels wel trek in gekregen. Het was echt mijn dag niet. Weer teveel naar een plaatje gekeken en niet goed bedacht wat er eigenlijk stond. Ik had dus voor "Pumpkin Coffee" gekozen. Jeetje wat is dit vies en mega zoet. Nou hier ging ik mezelf dus niet beter van voelen. Ook Birgit is niet kapot van haar white chocolate mocha. Alleen Bjørn heeft zijn hazelnut flavored cappuchino bijna op (morten had nog appelsap).

Helaas ondervond de manta "technical problems", dus konden we hier niet in en er stond inmiddels een rij tot tokio! Dan maar in de "Journey to Atlantis". Birgit en ik willen niet mee dus Bjørn en Morten gaan samen. Na een klein half uurtje wachten konden we eindelijk in het bootje. Eerst ga je door een mooi onderwater landschap met glow in the dark verf. dit veranderd naar de "dark side" waarna je omhoog gaat op het moment dat je denkt dat hij naar beneden gaat, ga je nog verder omhoog en dan gaat het erg steil en erg hard omlaag! Na de plons zijn Morten en Bjørn dan ook drijfnat. hierna volgt een kleiner golfje water die de laatste droge plekjes ook nat maakt. hehe, afgelopen denk je dan... maar... ineens lijk je in een soort achtbaan te zitten en worden we nog even van links naar rechts geschud. Morten zat met pretoogjes en een big smile in het bootje en wilde direct nog een keer.

Nadat de mannen eindelijk terug zijn voel ik mezelf eigenlijk steeds minder goed worden. We besluiten nog even bij de zeehondjes en zeeleeuwen te gaan kijken. Deze kun je visjes voeren. Je moet dan wel precies gooien want de vogels die erbij zijn, zijn erg snel en pakken graag een visje af van de zeehonden. Ze zijn wel erg lief om te zien en zodra ze merken dat je wat visjes bij je hebt komen ze in grote aantallen bij je zwemmen. Wanneer de vogels de visjes voor hun neus wegkapen laten ze zich met een luid teleurstellend geluid horen.
Vervolgens kijken we nog even bij de haaien. Dit was niet echt spectaculair aangezien het veel weg heeft van het aquarium in BlijdorpLiki Tiki zijn willen we toch niet meer weg. We besluiten naar Chili's te gaan, waar we deze week al eens gegeten hebben en zo hartelijk waren ontvangen. Het ontvangst deze keer was wederom prima.
De man herkende ons en zocht een goed plaatsje voor ons uit. We hebben weer heerlijk gegeten en nadat de man ons uitzwaaide en "tot morgen zei" vertelden wij hem dat we morgen voor 2 nachtjes naar Miami zouden gaan. We kregen nog wat leuke tips mee en gingen terug naar Liki Tiki. Morten mocht nog een spelletje doen op de iPad als beloning dat hij wat huiswerk had gemaakt en ging om 20:00 uur slapen. Birgit had nog even contact met Nick en kwam daarna nog even laten weten dat ze ging slapen en weer misselijk was. Als dat maar goed gaat vannacht. Wij besluiten nadat we het Blog hebben bijgewerkt om 21:45u ook te gaan slapen want morgen willen we vroeg wegrijden naar Sawgrass Mill waarna we doorrijden naar Miami.

7 opmerkingen:

  1. Hallo Familie Roobol,

    Ik ben Sheila en heb jullie blog via Patricia Verhoef. Wij zijn op dit moment namelijk ook in Orlando, en toevallig waren wij vandaag ook in Sea world haha. Jullie 1e week ziet er zo'n beetje net zo uit als die van ons, heel leuk om jullie blog dan ook te lezen. Wij blijven echter in Orlando en vliegen volgende week zaterdag terug. Als jullie nog de kans krijgen om nog een keer naar Sea world te gaan zou ik zeker nog naar de dolfijnenshow gaan deze is echt prachtig, wij zijn er vandaag speciaal voor terug gegaan. Wens jullie nog een supertijd hier in de Sunny State en ik blijf jullie blog volgen!
    Groetjes Patrick, Sheila & Yenna Schols

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto van de orca.
    Die helicopter tour is inderdaad heel heftig en daar kun je behoorlijk beroerd van worden. Jammer dat de Manta stopgezet was. Onder Manta bevindt zich trouwens een schitterend aquarium waar je de roggen heel mooi kunt volgen.
    Chili's vinden wij ook een heel leuk eetadres.
    Een goede reis naar Miami en heel veel plezier.
    Groetejs
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij waren ook in Seaworld gisteren, alleen pas tegen een uur of twee. Wilden alleen de twee orca shows doen.

    Heel veel plezier in Miami!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een geweldige dag hebben jullie weer gehad, jullie genieten wel volop en ik ook van jullie verhalen. Weet niet of ik ook naar seaworld ga, hoop het wel als ik het zo lees lijkt met echt geweldig, alleen die helicopter ga ik dus NIET in. Nou Dree , seaworld lijkt mij wel heel erg leuk, dus wat doen wij?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @fam Schols: Gaan hopelijk nog terug naar Seaworld voor de dolfijnenshow en de de andere orca show. Ik had inderdaad van Patricia begrepen dat jullie in Florida zijn. Heb je een link van je blog dan kunnen we die ook lezen. Jullie ook nog veel plezier.
    @Anita: Het aquarium bij de roggen hebben we inderdaad ook nog gezien en was heel mooi. Chili's is echt een prima tent en voor dat geld!!
    @Rick&Mandy: Hadden we moeten weten hadden we even kunnen kennismaken. We gaan proberen nog terug te gaan voor de andere orcashow en de dolfijnenshow.
    @Wil: Ja dree gewoon lekker naar Seaworld. Die orcashow moet je moeder echt zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gisteren weer even naar SeaWorld geweest Yenna vond de halloweenparty zo leuk en toen hebben we ook de show Allure, call of the Ocean gezien nou die moet je zeker ook niet missen, wat geweldig was dat! Ik hou ons blog bij op hyves, zat ook op web-log maar daar kunnen we niet terecht. Weet niet of je op hyves zit???
    Veel plezier nog!
    Gr Sheila Schols

    BeantwoordenVerwijderen